BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, December 18, 2011

Lepas satu, satu

salam.

aiseh, entry macam mengeluh. tapi sebenarnya aku sedang bersyukur dan terus bersyukur dengan ujian demi ujian, dugaan demi dugaan dan di sebalik ujian itu  terselit banyak kemanisan.

18 Disember 2011

 Diri sudah menjadi tunangan orang,
Alhamdulillah syukur Ya Rabb..
Engkau permudahkan urusan hambaMU yang hina dina ini.
JOm stOry mory soal 'ujian-ujian itu'







anak buah aku juga c baju merah



alamak2.. pink kaleee




lawanya gigi bakal hahaha



jantung2.. bedebarrr

ok.


17 Dec : aku bangun ja pagi tu, macam biasalah dok khayal khayal.. fikir apa  benda mau dilahap kejap lagi. malasnya bangun. ok then bangun juga. panahan syaitanla katakan . siapa suruh kau tido mula selepas solat. huahaha..

OMG! air melimpah sampai atas jalan. Gane ni? atau. Macamana ni? atau , ayat temuduga j-Qaf : bagaimanakah anda menghadapi situasi ini???

alamak sekali bah, sekali jantungku berdebar. camana dengan E- day ni? Ceh. c abe tetap mahukan plan itu diteruskan walaupun terpaksa berenang. Temberang jak. haha.

so, dengan slumber , aku tidak membuat apa apa persediaan yang sepatutnya seperti menyediakan pinggan and the gang.

sekali lagi jantung aku terlebih pam oksigen. Air pula tiada????!!! dan sekali lagi kecut perut bila hujan tidak berhenti-henti. takut banjir la katakan. hujan berterusan hingga ke malam.. sampailah urusan membeli belah aku dan adiik kesayangan aku, Nazura @ Jur selesai.. berdikari kan3?? semua sayur sayuran & bahan bahan masakan, aku dan dia uang uruskan. as usually, bapa aku jadi driver a.k.a pakar perunding bab bab makanan. mentang mentanglah pegang tender RMT. tapi kalau pun beliau bukan pemegang tender, beliau sudah menghadapi 3 kali pertunangan dan 3 kali perkahwinan. pengalaman, lebih dari cukup. my dad is clever. my mum is super duper about serving people. muahaha. cukup pakej!  ok, lari topik suda.

then, bila bangun pagi tadi.. dengan bisikan bisikan kalimah kesyukuran.. mentari muncul lagi! sekian kalinya. selepas 3 hari berturut turut tidak menonjolkan batang hidung. Ya Allah Engkau Maha Mengasihani hamba Mu.

ok, masa busy buat sambal belacan, masa Joy (2nd sister) masak Chicken Black Pepper. aku dikejutkan lagi dengan iklan sekilas.

Api! Api! Api!

eh, apa ni? apa yang terbakar ni sampai ramai sangat sorak sorai suruh ambik air..

rupanya. my dad's school bus terbakar.. Kusyen dia tebakar. Api marak. semua pakat ambik air. my mum want to be a heroin. tapi dalam masa yang sama aku tau dia hampir pengsan! then 2 kali jatuh bedebuk. kesian my mum.. love you all. keadaan dapat diselamatkan oleh bomba bomba kurang bertauliah.

kusyen dalam bas tu dibakar oleh kanak kanak yang berhati 'mulia'. thanks a lot sebab menggunakan tangan dengan cara yang sangat 'bermanfaat'..
awas kau!!

see??

ujian kan?

then.. majlis berjalan lancar..

*Kaka Farah, im so sorry buat masa ni malas nak upload pic. hehe..*

lepas sahaja abe and family dia pulang, memang hujan lebat gila gila.

ok,

yang penting aku sangat sangat sangat dan sangat bersyukur padaNYA.


Thanks a lot to my family.. specially untuk semua my siblings. Ros, Joy, Pea & Jur.. Love you all so much!!!!! and yang lebih dari 'a lot'.. semestinya kedua insan tercinta, bapa & mama.. aku sayang kamu!


pada yang bantu bantu.. aku tidak mampu membalas jasa jasa anda anda semua. hanya doa aku titipkan agar segala pertolongan dibalas oleh NYA. Yang Lebih Berkuasa.....

Selamat menjadi tunangan orang.
jangan suka buat ribut dalam ikatan ini.
moga sentiasa diredhai
dan boleh pijak pelamin. ;)

peace! =)

2 comments:

peRmaTa_ aGamA said...

selamat mnjadi tunangan orang ya..m0ga cpt nikahnya..=)

~ sharing is caring..(^_~) ~

MOCHA said...

syukrn :).. mohon doanya ya..;)

Jom Sembang

Daisypath Graduation tickers
Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers